229

افتتاح بزرگترین پروژه ریلی دولت همزمان با عید غدیر

استاندار یزد خبر داد:

 
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در حاشیه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و با تبریک عید غدیر، پروژه راه آهن یزد- اقلید، این پروژه را بزرگترین پروژه عمرانی سال های اخیر استان یزد دانست و اظهاراشت: این پروژه که بزرگترین پروژه ریلی دولت است، فردا؛ هفتم مردادماه با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری می رسد.

استاندار یزد با اشاره به وقفه چندین ساله در عملیات اجرایی این پروژه، بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه از دولت قبل آغاز شده بود اما به دلیل وجود مشکلات مالی، پس از طی مراحلی، به طور کامل متوقف شد.
وی به احیای این پروژه و تصویب تامین اعتبار این پروژه در جریان سفر رئیس جمهور به استان پ اشاره و تصریح کرد: در این سفر 450 میلیارد تومان به پروژه راه آهن یزد- اقلید اختصاص یافت.
استاندار یزد با اشاره به جدیت و حمایت بسیار زیاد دولت برای تکمیل پروژه، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اعتبار مصوب دولت 450 میلیارد تومان بود اما تاکنون قریب به هزار میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از آن اعتبار تخصیص یافته است.
دکتر طالبی طول خط راه آهن پروژه یزد- اقلید را 270 کیلومتر عنوان کرد و گفت: اتصال به راه آهن اصفهان- شیراز، اتصال تعدادی از معادن و صنایع به خط راه آهن سراسری، کوتاهی مسیر شیراز به مشهد و ایجاد مسیر ریلی به سمت شیراز از جمله آثار و مزایای بهره برداری از این پروژه است.

نوشته شده توسط مهدی آب پیکر

دیدگاه ها

افزودن نظرات

اخبار مرتبط